Alcatel OmniPCX Office
to platforma e-komunikacyjna. Przeznaczony dla małych i średnich firm, łączy w pełni zintegrowane usługi internetowe oraz transmisji głosu i danych w jednej platformie. Umożliwia to jądro systemu oparte na środowisku operacyjnym Linux.
Alcatel OmniPCX Office
- telefonia ("tradycyjną" lub VoIP)
- automatyczny operator
- kontrolowany dostęp do Internetu
- serwer poczty elektronicznej
- telefonia bezprzewodowa DECT
- ochrona sieci (Firewall, Proxy, NAT)
- wbudowana aplikacja telefonii komputerowej - Pimphony
- zintegrowany serwer CTI (TAPI, CSTA)
- interfejsy do obsługi sieci lokalnych Ethernet LAN 10/100 Mb/s
- usługi sieciowe (DNS, DHCP)
System obsługuje do 236 stanowisk roboczych. Dzięki zintegrowanej przełącznicy w standardzie RJ45 jest przystosowany do montażu w szafach okablowania strukturalnego. Stosując koncepcję licencji programowych, w prosty sposób można zbudować rozwiązania z gotowych modułów, co pozwala na pełną kontrolę kosztów i prostą rozbudowę.
Aparaty telefoniczne, które stanowią naturalne uzupełnienie oferty central telefonicznych wyposażone są w następujące funkcje:
- zestaw ikon sygnalizujących funkcje aparatu
- duże, czytelne przyciski
- zestawy narzędzi do łatwej konfiguracji funkcji
- klawiatura alfanumeryczna pozwalająca na intuicyjny dostęp do centralnej książki telefonicznej
- możliwość łatwej rozbudowy liczby klawiszy
- doatkowe moduły: ISDN, Analog, V24, VoIP, DECT
Alcatel OmniPCX Office Alcatel OmniPCX Office łączy w ramach jednego pakietu centralę abonencką (PBX) do realizacji usług głosowych oraz serwery komunikacyjne obsługujące standardy nowej generacji. System jest przeznaczony dla małych i średnich firm, oferując im zaawansowane usługi telefoniczne - zarówno TDM jak i IP, współdzielony, bezpieczny i szybki dostęp do Internetu, pocztę elektroniczną oraz obsługę sieci LAN. To pierwszy system e-komunikacji, który pozwala firmom korzystać z zalet konwergencji głosu i danych, unikając jednocześnie skomplikowanego procesu wdrażania i integracji produktów pochodzących od różnych producentów. Rozwiązanie to składa się z prekonfigurowanego serwera, umożliwiającego każdemu pracownikowi firmy efektywne korzystanie z komunikacji głosowej, przesyłania danych, dostępu do Internetu i poczty elektronicznej, co w istotnym stopniu podnosi ich efektywność współpracy z klientami. Alcatel OmniPCX Office to rozwiązanie komunikacyjne nowej generacji, które usprawnia prowadzenie działalności biznesowej i jednocześnie pozwala zoptymalizować inwestycje IT. Łatwość obsługi Alcatel OmniPCX Office daje małym i średnim firmom możliwość skoncentrowania się na prowadzeniu podstawowej działalności, eliminując konieczność poświęcania uwagi aspektom technicznym wdrożonego rozwiązania. Najważniejsze cechy:
- Zintegrowany, a jednocześnie modułowy system udostępniający zaawansowane usługi telefonii tradycyjnej i IP, Internet, pocztę elektroniczną oraz obsługę sieci LAN małym i średnim firmom w ramach pojedynczego, prostego w obsłudze i zarządzaniu systemu.
- Inteligentna i przyjazna dla użytkownika komunikacja głosowa: rozwiązania do zarządzania połączeniami - filtrowanie i dystrybucja rozmów, wbudowana poczta głosowa, osobisty asystent, usługi CTI (computer-telephony integration - integracja telefonii z komputerem), szeroki wybór terminali i interfejsów (analogowe, cyfrowe, IP, DECT i PC Softphone).
- Telefonia IP: głos może być przesyłany przez sieć IP LAN lub WAN, co redukuje w dużym stopniu koszty połączeń międzymiastowych i międzynarodowych. Telefony Alcatel IP-Reflexes mogą być stosowane jednocześnie z telefonami cyfrowymi oferując identyczny poziom usług.
- Zintegrowane komponenty: serwer proxy, cache, IP VPN, poczty elektronicznej, intranetu oraz firewall udostępniają możliwość korzystania z bezpiecznego, w pełni kontrolowanego szybkiego dostępu do Internetu (ISDN, ADSL, linie dzierżawione).
- Wbudowany serwer poczty elektronicznej umożliwia bezkosztowe korzystanie z poczty elektronicznej bez konieczności instalacji zewnętrznego, dedykowanego serwera LAN.
- Integracja poczty głosowej i elektronicznej w ramach ujednoliconego systemu wiadomości.
- Obsługa wszystkich standardowych klientów poczty elektronicznej (POP3/IMAP4) oraz możliwość dostępu do wiadomości głosowych i poczty elektronicznej z wykorzystaniem przeglądarki internetowej.
- Zintegrowane rozwiązania i usługi LAN takie, jak: DHCP, DNS, serwer plików, ułatwiające wdrażanie i zarządzanie infrastrukurą sieci danych w firmie.
- Obsługa otwartych technologii i standardów.
- System wykorzystujący środowisko Linuxa.
- Obsługuje wszystkie standardy internetowe oraz komunikacji głosowej i transmisji danych.
Najważniejsze korzyści:
- Specjalnie zaprojektowany dla małych i średnich firm nie posiadających wykwalifikowanych specjalistów IT.
- Optymalizuje inwestycje IT dzięki zastosowaniu konstrukcji "wszystko w jednym" oraz modułowej i skalowalnej architekturze.
- Zmniejsza koszty przez eliminację niepowiązanych ze sobą komponentów pochodzących od różnych dostawców, w konsekwencji redukując wydatki związane z instalacją, integracją, utrzymaniem i szkoleniami.
- Łatwe w obsłudze rozwiązanie z przyjaznym dla użytkownika sposobem korzystania z usług telefonicznych, dostępu do Internetu, e-maila, systemu ujednoliconych wiadomości oraz z jednym interfejsem do administrowania wszystkimi elementami systemu.
- Modułowa, rozszerzalna konstrukcja umożliwiająca sprostanie wymaganiom stawianym przez firmę obecnie i w przyszłości.
- Klienci mogą bez problemu przejść z tradycyjnej telefonii do telefonii IP oraz do konwergencji danych i głosu.
- Rozwiązanie przygotowane na wyzwania przyszłości dzięki wykorzystaniu systemu Linux i obsłudze głównych standardów.