Technologia

Alcatel OmniPCX Office
to platforma e-komunikacyjna. Przeznaczony dla małych i średnich firm, łączy w pełni zintegrowane usługi internetowe oraz transmisji głosu i danych w jednej platformie. Umożliwia to jądro systemu oparte na środowisku operacyjnym Linux.
 

Alcatel OmniPCX Office

  • telefonia ("tradycyjną" lub VoIP)
  • automatyczny operator
  • kontrolowany dostęp do Internetu
  • serwer poczty elektronicznej
  • telefonia bezprzewodowa DECT
  • ochrona sieci (Firewall, Proxy, NAT)
  • wbudowana aplikacja telefonii komputerowej - Pimphony
  • zintegrowany serwer CTI (TAPI, CSTA)
  • interfejsy do obsługi sieci lokalnych Ethernet LAN 10/100 Mb/s
  • usługi sieciowe (DNS, DHCP)  

System obsługuje do 236 stanowisk roboczych. Dzięki zintegrowanej przełącznicy w standardzie RJ45 jest przystosowany do montażu w szafach okablowania strukturalnego. Stosując koncepcję licencji programowych, w prosty sposób można zbudować rozwiązania z gotowych modułów, co pozwala na pełną kontrolę kosztów i prostą rozbudowę.

Aparaty telefoniczne, które stanowią naturalne uzupełnienie oferty central telefonicznych wyposażone są w następujące funkcje:

  • zestaw ikon sygnalizujących funkcje aparatu
  • duże, czytelne przyciski
  • zestawy narzędzi do łatwej konfiguracji funkcji
  • klawiatura alfanumeryczna pozwalająca na intuicyjny dostęp do centralnej książki telefonicznej
  • możliwość łatwej rozbudowy liczby klawiszy
  • doatkowe moduły: ISDN, Analog, V24, VoIP, DECT

Alcatel OmniPCX Office   Alcatel OmniPCX Office łączy w ramach jednego pakietu centralę abonencką (PBX) do realizacji usług głosowych oraz serwery komunikacyjne obsługujące standardy nowej generacji. System jest przeznaczony dla małych i średnich firm, oferując im zaawansowane usługi telefoniczne - zarówno TDM jak i IP, współdzielony, bezpieczny i szybki dostęp do Internetu, pocztę elektroniczną oraz obsługę sieci LAN. To pierwszy system e-komunikacji, który pozwala firmom korzystać z zalet konwergencji głosu i danych, unikając jednocześnie skomplikowanego procesu wdrażania i integracji produktów pochodzących od różnych producentów. Rozwiązanie to składa się z prekonfigurowanego serwera, umożliwiającego każdemu pracownikowi firmy efektywne korzystanie z komunikacji głosowej, przesyłania danych, dostępu do Internetu i poczty elektronicznej, co w istotnym stopniu podnosi ich efektywność współpracy z klientami. Alcatel OmniPCX Office to rozwiązanie komunikacyjne nowej generacji, które usprawnia prowadzenie działalności biznesowej i jednocześnie pozwala zoptymalizować inwestycje IT. Łatwość obsługi Alcatel OmniPCX Office daje małym i średnim firmom możliwość skoncentrowania się na prowadzeniu podstawowej działalności, eliminując konieczność poświęcania uwagi aspektom technicznym wdrożonego rozwiązania. Najważniejsze cechy:

  • Zintegrowany, a jednocześnie modułowy system udostępniający zaawansowane usługi telefonii tradycyjnej i IP, Internet, pocztę elektroniczną oraz obsługę sieci LAN małym i średnim firmom w ramach pojedynczego, prostego w obsłudze i zarządzaniu systemu.
  • Inteligentna i przyjazna dla użytkownika komunikacja głosowa: rozwiązania do zarządzania połączeniami - filtrowanie i dystrybucja rozmów, wbudowana poczta głosowa, osobisty asystent, usługi CTI (computer-telephony integration - integracja telefonii z komputerem), szeroki wybór terminali i interfejsów (analogowe, cyfrowe, IP, DECT i PC Softphone).
  • Telefonia IP: głos może być przesyłany przez sieć IP LAN lub WAN, co redukuje w dużym stopniu koszty połączeń międzymiastowych i międzynarodowych. Telefony Alcatel IP-Reflexes mogą być stosowane jednocześnie z telefonami cyfrowymi oferując identyczny poziom usług.
  • Zintegrowane komponenty: serwer proxy, cache, IP VPN, poczty elektronicznej, intranetu oraz firewall udostępniają możliwość korzystania z bezpiecznego, w pełni kontrolowanego szybkiego dostępu do Internetu (ISDN, ADSL, linie dzierżawione).
  • Wbudowany serwer poczty elektronicznej umożliwia bezkosztowe korzystanie z poczty elektronicznej bez konieczności instalacji zewnętrznego, dedykowanego serwera LAN.
  • Integracja poczty głosowej i elektronicznej w ramach ujednoliconego systemu wiadomości.
  • Obsługa wszystkich standardowych klientów poczty elektronicznej (POP3/IMAP4) oraz możliwość dostępu do wiadomości głosowych i poczty elektronicznej z wykorzystaniem przeglądarki internetowej.
  • Zintegrowane rozwiązania i usługi LAN takie, jak: DHCP, DNS, serwer plików, ułatwiające wdrażanie i zarządzanie infrastrukurą sieci danych w firmie.
  • Obsługa otwartych technologii i standardów.
  • System wykorzystujący środowisko Linuxa.
  • Obsługuje wszystkie standardy internetowe oraz komunikacji głosowej i transmisji danych.

Najważniejsze korzyści:

  • Specjalnie zaprojektowany dla małych i średnich firm nie posiadających wykwalifikowanych specjalistów IT.
  • Optymalizuje inwestycje IT dzięki zastosowaniu konstrukcji "wszystko w jednym" oraz modułowej i skalowalnej architekturze.
  • Zmniejsza koszty przez eliminację niepowiązanych ze sobą komponentów pochodzących od różnych dostawców, w konsekwencji redukując wydatki związane z instalacją, integracją, utrzymaniem i szkoleniami.
  • Łatwe w obsłudze rozwiązanie z przyjaznym dla użytkownika sposobem korzystania z usług telefonicznych, dostępu do Internetu, e-maila, systemu ujednoliconych wiadomości oraz z jednym interfejsem do administrowania wszystkimi elementami systemu.
  • Modułowa, rozszerzalna konstrukcja umożliwiająca sprostanie wymaganiom stawianym przez firmę obecnie i w przyszłości.
  • Klienci mogą bez problemu przejść z tradycyjnej telefonii do telefonii IP oraz do konwergencji danych i głosu.
  • Rozwiązanie przygotowane na wyzwania przyszłości dzięki wykorzystaniu systemu Linux i obsłudze głównych standardów.